التسميات

الاثنين، 30 أكتوبر 2017

Tourism Geograp - Stephen Williams ...


Tourism Geography

Stephen Williams


London and New York

Routledge Contemporary Human

Geography


  Tourism has become one of the most significant forces for change in the world today. Regarded by many as the world’s largest industry, tourism prompts regular mass migrations of people, exploitation of resources, processes of development and inevitable repercussions on places, economies, societies and environments. It is a phenomenon that increasingly demands attention

  Tourism Geography reveals how geographic perspectives can inform and illuminate the study of tourism. The book explores the factors that have encouraged the development of both domestic and international forms of tourism, highlighting ways in which patterns of tourism have evolved and continue to evolve. The differing economic, environmental and sociocultural impacts that tourism may exert upon destinations are examined, together with a consideration of ways in which planning for tourism can assist in the regulation of development and produce sustainable forms of tourism.

  Drawing on case studies from across the world, Tourism Geography offers a concise review of established geographies of tourism and shows how new patterns in the production and consumption of tourist places are fashioning the new tourism geographies of the twenty-first century

Stephen Williams is Principal Lecturer in Geography at Staffordshire University, UK

Contents

List of figures vii

List of tables ix

List of boxed case studies xi

Acknowledgements xii

Chapter 1 Issues and approaches in the contemporary

geography of tourism 1

Chapter 2 From stagecoach to charter plane: the popularisation

of tourism 21

Chapter 3 Shrinking world—expanding horizons: the changing

spatial patterns of international tourism 42

Chapter 4 Costs or benefits? The physical and economic

development of tourism 69

Chapter 5 Sustainable tourism? The environmental

consequences of tourism development 100

Chapter 6 Strategies for development: the role of planning in

tourism 125

Chapter 7 Cultures and communities: the socio-cultural

relationships between hosts and visitors 150

Chapter 8 Inventing places: cultural constructions and

alternative tourism geographies 172

Bibliography 198

Index 207

للقراءة والتحميل اضغط هنا



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

آخرالمواضيع






جيومورفولوجية سهل السندي - رقية أحمد محمد أمين العاني

إتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

آية من كتاب الله

الطقس في مدينتي طبرق ومكة المكرمة

الطقس, 12 أيلول
طقس مدينة طبرق
+26

مرتفع: +31° منخفض: +22°

رطوبة: 65%

رياح: ESE - 14 KPH

طقس مدينة مكة
+37

مرتفع: +44° منخفض: +29°

رطوبة: 43%

رياح: WNW - 3 KPH

تنويه : حقوق الطبع والنشر


تنويه : حقوق الطبع والنشر :

هذا الموقع لا يخزن أية ملفات على الخادم ولا يقوم بالمسح الضوئ لهذه الكتب.نحن فقط مؤشر لموفري وصلة المحتوي التي توفرها المواقع والمنتديات الأخرى . يرجى الاتصال لموفري المحتوى على حذف محتويات حقوق الطبع والبريد الإلكترونيإذا كان أي منا، سنقوم بإزالة الروابط ذات الصلة أو محتوياته على الفور.

الاتصال على البريد الإلكتروني : هنا أو من هنا